23. března 2012

Ploskořez - revoluce na zahradě

Jsem zahrádkář začátečník (promiňte, že s tím tady stále otravuju, ale velice mě to baví). Hodlám zahrádkařit organicky až i biodynamicky, učím se kde se dá, a velkou radost mi udělal čtenář informací o geniálním nářadí.

.... Doporučuji se podívat na: http://www.kluboz.cz. Ploskořez - to je zařízení, které jsem si nedávno pořídil. Pochází z Ruska. Začínám s ním na zahradě a vypadá to tak, že prodám veškeré strojní zařízení. Máme zahradu asi 30 a. Zdravím, M.

To je přesně to, po čem má duše touží, a s radostí tomu udělám propagaci!

Ploskořez je unikátní nářadí představující skutečnou revoluci na zahradě
  • Tento patentovaný nástroj nahrazuje rýč, vidle, hrabě, motyku, kosu, kypřiče, okopávače, ...
  • Je lehčí, než motyka či rýč a snadný na převoz - přivážete ho ke kolu a jedete.
  • Autor vynálezu navrhl netradiční technologii zahradnictví, která umožňuje připravit půdu k setbě a výsadbě několik krát rychleji a snáze, než když se to dělá jinými nástroji.
  • Při používání ploskořezu se výsledně zvyšuje biologická aktivita půdy a její úrodnost.
  • S ploskořezem se dá provést kolem dvaceti druhů operací.
Kdo zkusil pracovat s velkým ploskořezem "Silákem", ten se naučil rychle a jednoduše formovat řádky pro setbu, kypřit, rovnat povrch půdy, vypořádat se s plevelem, obdělávat plantáže jahod včetně obřezávání zbytečných šlahounů, kosit bujné maliny…
A ještě snazší to bude, pokud se to bude dělat na menší hloubku malým ploskořezem. Skvělý je pro obdělávání úzkých meziřádků mrkve, cibule, česneku apod. Ruční ploskořez nahrazuje i lopatu…
Více se o ploskořezu a celkové filozofii přístupu a práci s půdou lze dozvědět
v publikaci "Země-Věda", která je součástí každé sady.


Objednat možno na stránkách, které zaslal čtenář: 
http://www.kluboz.cz/kluboz/eshop/0/3/5/1-Ploskorez-Zakladni-sada

Je k tomu geniální příručka Země - věda od vynálezce nástroje V. V. Fokina, kde se stručně na 23 stránkách seznámíte s filozofií nerytí - jak je mi to sympatické! Možno stáhnout zde: http://www.kluboz.cz/fotky15794/V._V._Fokin_-_Zem-vda.pdf



Video http://www.youtube.com/watch?v=D8KF0jXnJ8w

11 komentářů:

  1. Jedinou geniální vlastost vidím v jakési univerzálnosti. To je ale vše. Podle instruktážního videa můžu jasně říci ze zkušeností, že jedním klidným mávnutím kosy udělám daleko víc práce s daleko větším užitkem než při několikerém máchání, rvaní se se silnějšími stonky a rozhazování posekaného všude kolem sebe :-)) Porýt tímto nástrojem zahrádku.....? Jeden nástroj na všechno vidím jako návrat k pazourkům v tomto případě.Pokud se při tom někdo cítí alternativně je to naprosto v pořádku a neprotestuji :-) ale já si vezmu radši 50 let starou kosu a rýč Fiskars :-) Chtěl bych ti popřát mnoho úspěchů nejen na zahrádce.. :-))
    Ps: pokud tě můj příspěvek zdržel od jiné, užitečnější práce tak se moc omlouvám.;-)
    Neb.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak se musím smát, čteme stejné věci :-)
    Přemýšlím o tom, jakou jsem urazila cestu, přes feminismus k akceptaci vesmírných energií a nakonec mě stejně zajímá jak udělat vlastní biokompost.
    Doma mi říkají, že jsem ztratila kredit"intelektuálky rodiny" , a stala se lehce šílenou, což já beru jako poctu:-)
    Také už od podzima přemýšlím o 4 slípkách,aniž bych tušila, že to bude dnes velmi populární téma.
    Zdar zahradničení
    Dita
    PS:ohledně ploskořezu, každý ať si vybere, já osobně mám vyhlédnutá dámský rýč z mědi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nářadí z mědi vyhlížím už delší čas, leč marně. Prosím o informaci, kde se dá sehnat. Vlabi

      Vymazat
    2. http://www.kupferspuren.at/
      http://www.medenenaradie.sk/

      Vymazat
    3. taky jsem pátral a narazil na http://www.danesi-shop.cz/bronzove-naradi/c-1140/

      volal jsem tam, slušné jednání, ochota, servis:-)) Albert

      Vymazat
  3. jistě to znáte,tak se omlouvám předem,že vás tím prudím...sázení při uplnku nadzemní ovoce a zeleninu...podzemní plodiny,brambory...se sází při ubývajícím měsíci..hrách,rajčata sázet při dorustajícím měsíci...zdroj Vzpomínky na Atlantidu. Možné jsou indiánské tradice....podrobnější....

    OdpovědětVymazat
  4. Prepáš Orgonete, ale našiel som niečo lepšie, starí Slovania to prevádzajú už dávno a je to ekologické. Pestovanie v kastlíkoch bez chémie, možno to je nápad pre všetkých. To čo predstavuje vo videu sme používali asi pred 30-mi rokmi, dedo bol v Rusku za II. sv. vojny.
    http://leva-net.webnode.cz/products/podivuhodna-zahrada-igora-ljadova/

    OdpovědětVymazat
  5. tohle si pamatuju že měla babka v kolníku nevěděl jsem na co to je
    ted už to vím - na nic

    OdpovědětVymazat
  6. original
    http://ploskorez.ru/

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den. Krátké video s ploskořezem jako kosou, jsem sledovala ,ale moc toho na vidění nebylo. Ale chtěla bych ještě vidět videa napřiklad na rytí nebo odplevelování půdy,taky mě zajímá jak se pracuje se všemi ploskořezy,co nabízíte. Když si pořídím např. základní sadu (to jsou 2 nástroje ) na co jsou všechno a video, nebo speciální sada, a na co se užívá tzv. čáp (větší ,menší ) nebo sokol. Mě na mé zahrádce při práci s normální motykou,či rýčem a jiné, docela bolí záda,tak se zajímám když říkáte,že je ploskořez lepší.

    OdpovědětVymazat
  8. Ploskořez (kombo) jsem si koupil a nedam na ně dopustit. Je to zázračné perpetuum mobile riznute kouzelnou hůlkou? Ne! Vyčistí to zahradu za hodinu? Ani omylem. Ale zvykněte si ho brát s sebou, kdykoliv jdete do zahrady. Na začátku to bude despota, který vás přinutí makat a čistit i věci, které byste před rokem prekrocili (protože to jde tak snadno). Po nějaké době ale pozemek dostanete do stavu kde budete mít dost času s rovnymi zady útočit na jednotlivé plevilky.
    Určité doporučují nesetrit na nasade. Krátká násada od motyky celý koncept degraduje. Aby to dávalo smysl minimální délka násady by měla být jako když vybírate hůlky na běžky možná o facku delší.

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.